ЯКЩО ДИТИНА "НЕ..." НЕКЕРОВАНА, НЕВГАМОВНА, НЕСЛУХНЯНА, НЕПОСИДЮЧА...
Найчастіше батькам та фахівцям хотілося би бачити дитинку, яка уважно слухає та поведінка якої є передбачуваною. Але реальність така, що саме іншим дітям потрібна допомога батьків та спеціалістів.
І найважчим є перший етап. Для того, щоб подальша корекційна робота з дитиною була результативною, потрібно насамперед налагодити із нею контакт. А для цього важливо за проблемою побачити саму дитину та її непрості почуття.
Декілька порад для формування відношення та покращення відносин:
Прийняття замість відкидання
Так, зараз він трощить кабінет або каже «не буду» на кожне ваше прохання. Але дитина така, якою є, і проявляє себе так, як може. Тільки ваші професіоналізм разом із людяністю допоможуть розглянути за неугодною поведінкою вразливого малюка, якому потрібна допомога та підтримка.
Дії замість очікування
Як фахівець ви знаєте, що проблема не вирішиться сама собою і навряд чи зникне з віком сама по собі. Важливо донести до родини, що невідкладна робота необхідна прямо зараз.
Підтримка замість критики
Дитина з особливостями завжди отримує безліч зауважень та невтішних відгуків, в усіх місцях, де буває. Тож створіть для неї іншу ситуацію! Хваліть! Помічайте і заохочуйте щось хороше, правильне, що вона робить! Створюйте ситуації успіху та зміцнюйте самооцінку!
Увага до емоцій замість «вибуху»
Відстежуйте як стан дитини, так і власний. Якщо бачите, що дитина вже "на взводі", постарайтеся запобігти спалаху небажаної поведінки. Якщо відчуваєте, що самі наповнюєтеся роздратуванням і злістю, знайдіть спосіб заспокоїтись і не зірватися на дитину.
Віра та любов замість відчаю
Є така закономірність, що чим гірше поводиться дитина, тим більше вона потребує любові та віри. Ваша впевненість у її успіхах додасть сил не лише дитині, а й її родині.
Постійно шукайте! Прийоми, мотиваційні чинники, вправи, підходи, навіть слова. Знаходьте й використовуйте нові методи замість неефективних інструментів.
Дніпропетровський обласний методичний ресурсний центр.