Колочавська громада
Закарпатська область, Хустський район

ІГРАШКИ ЯКІ МАЮТЬ ДІАГНОСТИЧНИЙ ТА КОРЕКЦІЙНИЙ ЕФЕКТ

Дата: 26.03.2024 10:10
Кількість переглядів: 31

Мотивація через гру: чому це важливо?

Мотивація є ключовим чинником у навчанні дітей з особливими потребами. Розвиваючі іграшки можуть стати потужним джерелом мотивації, вони надихають дітей на активну участь у навчанні. Гра – це спосіб для дітей пізнавати світ, розвивати соціальні навички та покращувати моторику, ігровий процес стимулює їх уяву та творче мислення.

Фото без опису

Які іграшки підходять для дітей з особливими потребами?

 М'які іграшки. Плюшеві ведмедики та інші тварини – чудове джерело втіхи та безпеки для дітей з особливими потребами. Ці іграшки можуть стати їх вірними друзями та подарувати почуття затишку.

 Сенсорні іграшки. Різноманітні текстури та поверхні сприяють розвитку тактильних відчуттів. Іграшки з ворсом, комірці з кнопками та іграшки з дзеркальцями розвивають відчуття дотику та візуальні навички.

 Розвиваючі іграшки. Конструктори, головоломки та ігри, що розвивають логічне мислення, допоможуть дітям з особливими потребами покращити свої навички в галузі просторового мислення.

 Музичні інструменти. Музика стимулює розвиток мозку та координацію рухів. Діти знаходять радість у грі на музичних інструментах – барабанах, маракасах та клавішних інструментах.

 Комунікативні іграшки. Діти з особливими потребами можуть мати труднощі спілкування. Тому важливо вибирати іграшки, що сприяють розвитку комунікативних навичок, наприклад, ляльок, іграшкові телефони або ігри, де потрібно взаємодіяти з іншими дітьми, можуть бути дуже корисні.

ПЕРЕЛІК ОБОВ’ЯЗКОВИХ ІГРАШОК:

1. КОНСТРУКТОР. Він допомагає:

- розвивати тактильні відчуття,

- дрібну моторику,

- довільну увагу,

- вміння працювати в команді,

- математичні уявлення.

2. ДЕРЕВ’ЯНІ ЛАБІРИНТИ.

Спіралі з нанизаними на них дрібними фігурками з дерева. Пересуваючи їх, малюк тренує координацію своїх рухів, а також вчиться зосереджувати увагу. Іграшка розвиває дрібну моторику, логічне мислення, просторове орієнтування, зорове сприймання.

3. МОЗАЇКА

Сприяє розвитку уяви, образного мислення, логічного мислення, фантазії та творчих здібностей, цілісного сприйняття світу, дрібної моторики, концентрації уваги і посидючості. Вона не тільки сприяє поліпшенню дрібної моторики пальців, але і стимулює мозкову діяльність і мовленнєву активність.

4. М’ЯЧ

Є одним із важливих атрибутів не тільки під час занять фізкультурою, але і під час корекційних занять. Для занять з дітьми з ООП краще використовувати не м’які м’ячі, а ті, які мають масажний ефект. Наприклад, м’ячики суджок, за допомогою яких ми активізуємо біологічно активні точки та розвиваємо дрібну моторику.

5. ФІГУРКИ ТВАРИН. За допомогою них:

- розігрують сюжети;

- розвивають мовлення (звуконаслідування тварин);

- розвиток уваги, пам’яті (ігри “Хто сховався”, “Що змінилось”);

- сприяють у формуванні математичних уявлень (для найменших дітей - лічба, для старших можна створювати задачі);

- розвиток процесів класифікації (дикі-домашні тварини; тварини-птахи; дорослі тварини-їх дитинчата).

6. ШНУРІВКИ

- сприяють розвитку дрібної моторики та координації:

- розвитку рухів пальців, точності окоміру, мислення, мовлення, концентрації уваги;

- навчанню здійснення послідовних дій;

- розпізнанню геометричних форм, кольорів. Підходять для занять з дітьми від одного року.

7. ПАЗЛИ. Розвивають:

- дрібну моторику та координацію рухів;

- образне та логічне мислення;

- просторове та зорове сприймання;

- вміння складати ціле з частин (розуміти цілісність предмета);

- точність і осмисленність рухів.

8. СОРТЕРИ.

Розвиваюча іграшка-сортер дуже корисна для дитини. Підбираючи фігурки під отвори і виємки, дитина вивчає форми і кольори, вчиться порівнювати і аналізувати, розвиває логіку і пам'ять, спритність, дрібну моторику і координацію рухів.

9. НАСТІЛЬНІ ІГРИ. Викликають у дітей бажання набувати нові навички й опановувати незвідані концепції. Наприклад:

- розпізнання чисел та форм, угрупувань та опанування підрахунків;

- розрізнення літер та оволодіння навичками читання;

- візуальне сприйняття та розрізнення кольору;

- координація рухів та спритність (для більш рухливих видів ігор).

- розвивають увагу, пам’ять, логіку, комунікативні навички.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь