2 квітня – Всесвітній день поширення інформації щодо проблем аутизму
Щорічно другого квітня у світі відзначається День поширення інформації щодо проблем аутизму, встановлений Генеральною Асамблеєю ООН у 2007 році.
Мета цієї дати - підкреслити необхідність допомоги людям з аутизмом і підвищення рівня їхнього життя.
По всьому світу 2 квітня одягають блакитне на знак підтримки людей з розладами аутистичного спектру.
РАС – це стан особливого нейророзвитку, що характеризується труднощами соціальної взаємодії, вербальної та невербальної комунікації та наявністю повторювальної поведінки та обмежених інтересів. Інші поширені симптоми включають: незвичайні реакції на сенсорні подразники, та наполягання на однаковому або суворому дотриманні рутини.
У осіб з розладами аутистичного спектру спостерігаються порушення мовлення та комунікації, соціальної взаємодії, сенсорної системи, атипова поведінка та інтереси. Діти з РАС можуть мати чудову пам’ять та добре орієнтуватися у візуальній підтримці, володіти глибокими знаннями, пов’язаними з центром їх інтересів.
Діагностику щодо наявності РАС мають проводити відповідні сертифіковані фахівці в сфері аутизму (тест ADOS-2 та співбесіда з батьками). В Україні ставити діагноз РАС може лише дитячий психіатр.
Шановні батьки, якщо у поведінці вашої дитини є симптоми які вас хвилюють:
- Занепокоєння з приводу розвитку дитини;
- Значна втрата навичок;
- Відсутність реакції на звукові або візуальні подразники;
- Слабка взаємодія з батьками або іншими дітьми;
- Не розуміє правил гри чи функцій іграшки;
- Не відкликається на своє ім’я.
Ви можете звернутися за консультацією до Колочавського інклюзивно-ресурсного центру. У центрі працюють фахівці (психологи, дефектологи, логопеди), які зможуть надати вам кваліфіковану консультацію і у разі потреби провести комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи.
Комунальна установа “Колочавський інклюзивно-ресурсний центр Колочавської сільської ради”:
- Проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи;
- Надає рекомендації закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку;
- Консультує батьків особи з особливими освітніми потребами;
- Надає психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.