Камінці «Марблс» - інноваційна технологія в роботі з дітьми.
Камінці «Марблс» - інноваційна технологія в роботі з дітьми. «Розум дитини знаходиться на кінчиках пальців». В.О. Сухомлинський
Камінці «Марблс» - це сплюснуті кульки овальної або круглої форми. Вони можуть бути зроблені з глини, дерева, скла, але найчастіше із пластику. Вони мають різноманітні відтінки, кольори, краса яких зачаровує настільки, що і дорослим і дітям хочеться до них доторкнутися, потримати в руках. А головне їхнє призначення – це веселі, корисні та прості ігри.
Використання камінців «Марблс» - це один з нетрадиційних прийомів навчання дітей з особливими освітніми потребами: вони розвивають швидкість, точність, дрібну моторику рук, пам'ять, увагу, уяву, а різноманітні кольори камінців, пробуджують в дитині почуття прекрасного.
Ігри з камінцями «Марблс»
Знайомство з літерою
Мета: закріпити образ букви, яка вивчається, розвивати дрібну моторику рук.
Завдання: викласти з камінців букву по контуру на аркуші паперу. (Ускладнене завдання: викласти букву, яка вивчається, по пам’яті).
Виклади по контуру
Мета: розвивати вміння розрізняти кольори, стимулювати зорово-пошукову діяльність, засвоїти назви кольорів.
Завдання: викласти зображення малюнка за контуром і кольорами.
Вверх-вниз, вправо-вліво.
Мета: розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, засвоїти поняття «правий», «лівий», «зверху», «знизу», «в центрі», закріпити назви кольорів.
Завдання: - Поклади синій камінець в центрі аркуша, оранжевий – в правому верхньому кутку, зелений – в лівому кутку і т.д.
Чарівний килим
Мета: закріпити назви кольорів, розвивати уяву і увагу.
Завдання: заповнити «поле» аркуша паперу різнокольоровими камінцями «Марблс», щоб вийшов візерунок килима. (Можна використовувати готову схему, щоб діти її повторили).
Засели будинок
Мета: закріпити знання учнів про склад числа, вдосконалювати навички усної лічби.
Завдання: заповнити порожні «віконця» камінцями «Марблс» двох кольорів – справа, наприклад, білі, а зліва – сині камінці. Скласти приклади на додавання.
Звуко-буквенний аналіз слів
Мета: закріпити знання учнів про голосні і приголосні звуки, розвивати вміння робити звуко-буквенний анліз слів.
Завдання: зробити звуко-буквенний аналіз слів – викласти приголосні звуки синіми камінцями, а голосні – білими.
Впіймай звук
Мета: розвивати фонематичний слух дітей, закріпити знання учнів про голосні і приголосні звуки.
Завдання: викласти синій камінець під словами, які починаються з приголосного звука, а білий – під словами, які починаються з голосного звука.