МЕТОДИКА КЮЇЗЕНЕРА – ЛІЧИЛЬНІ ПАЛИЧКИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНЯТ!
За допомогою лічильних паличок Кюїзенера діти в усьому світі з задоволенням розвивають дрібну моторику, тренують пам'ять, пізнають основи геометрії, порівнюють величини, форму, обсяг і колір.
Математичний розвиток дитини не зводиться до того, щоб навчити дошкільника рахувати, вимірювати і вирішувати арифметичні завдання. Це ще й розвиток здатності бачити, відкривати в навколишньому світі властивості, відносини, залежності, вміння «конструювати», оперувати зі знаками, словами.
Словесно-логічне мислення дитини, яке починає розвиватися в кінці дошкільного віку, передбачає вміння оперувати словами і розуміти логіку міркувань.
Розвиток словесно-логічного мислення у дітей проходить як мінімум два етапи. На першому з них дитина засвоює значення слів, що відносяться до предметів і дій, навчається користуватися ними при вирішенні завдань, а на другому етапі їм пізнається система понять, що позначають відносини, і засвоюються правила логіки міркувань.
Діти старшого дошкільного віку відрізняють справжні слова, наявні в мові, від придуманих, штучно створених слів. Діти, яким менше 7 років, зазвичай вважають, що у слова є тільки одне значення, і не бачать нічого смішного в жартах, заснованих на грі слів.
Існує безліч варіантів вправ для роботи з паличками. Всі завдання можна розподілити по блоках:
Завдання на ознайомлення з паличками:
-знайди і покажи таку ж паличку, як у мене;
-знайди довшу або коротшу паличку;
-покажи з паличок яких кольорів побудований будинок або дорога.
Завдання на вивчення кольору:
-побудуй квадрат з червоних паличок, а потім з блакитних, визнач який більший;
-виклади палички за схемою: червона, жовта, червона, жовта;
-покладіть декілька паличок перед дитиною і через декілька секунд приберіть одну, запитавши, палички якого кольору не вистачає.
Завдання на вимір:
-попросіть дитину знайти будь-яку паличку, коротшу за синю, але довшу за жовту;
-з декількох паличок потрібно скласти таку ж по довжині, як бордова або синя;
-за допомогою будь-якої палички вимірюйте довжину олівця, книги, ніжку стола;
- із закритими очима знайди дві однакові довгі, а потім і короткі палички;
-побудуйте з паличок дорогу, завідомо пропускаючи палички різного розміру, і попросіть дитину заповнити прогалини.
Завдання на побудову:
-попросіть дитину побудувати предмет, використовуючи шаблон.
Завдання на склад числа:
-попросіть дитину знайти велику паличку, що дорівнює сумі двох маленьких.
Логічні завдання з паличками:
-запропонуйте дитині розташувати палички так, щоб біла була між червоною і синьою, а синя поруч з чорною.
Палички цікаві тим, що грати і продуктивно займатися з ними зможуть діти різного віку, тому у європейських сім’ях такі палички давно стали лідерами серед розвиваючих іграшок.
Засвоєнню досить складних математичних знань, формуванню інтересу до них допомагає гра - одне з найпривабливіших для дітей занять.
Підготувала фахівець (консультант) вчитель-дефектолог